Xüsusi öyrənmə çətinliyi- Disleksiya


Öyrənmək; Bu, ömür boyu davam edən və lazım olduqda məlumatın qavranılmasını, təşkilini, saxlanmasını və çoxaldılmasını əhatə edən hərtərəfli bir prosesdir. Öyrənməyə yalnız yeni bir bacarıq əldə etmək və ya akademik sahədə səriştəli olmaq kimi baxmaq olmaz; Bu, sosial-emosional və şəxsiyyət inkişafını da özündə ehtiva edən bir anlayış kimi qəbul edilməlidir. Bu proses zamanı fərdin öyrənmə təcrübələrində bəzi pozuntular fərdin bütün həyat keyfiyyətinə təsir edə bilər.

Tədris prosesi zamanı fərd üçün bilik əldə etmək çətinləşirsə və təlim sahələri səmərəli fəaliyyət göstərmirsə, “Xüsusi öyrənmə çətinlikləri” qeyd edilir.

Xüsusi Öyrənmə Çətinliyi:

-Normal və ya normaldan yuxarı intellektə malikdir,

- Sensor qüsuru yoxdur,

-Heç bir psixiatrik və ya nevroloji diaqnozun olmaması,

- Standart təhsil və təlimə baxmayaraq, xronoloji yaşına və zəkasına uyğun uğur qazana bilmir,

- Müəyyən bir akademik sahədə (oxu, yazılı ifadə, riyaziyyat) əhəmiyyətli bir pozğunluğun olması ilə müəyyən edilir;

-Bu, müxtəlif genetik və ətraf mühit faktorlarının rol oynadığı bioloji əsaslı və sinir-inkişaf diaqnozu olan bir xəstəlikdir.

Bu diaqnoz ikincili simptomlarla da özünü göstərə bilər:

- Şifahi səlis dinləmək və fikrini ifadə edə bilməmək,

- Düşünməkdə çətinlik,

- Özünü təşkil etmək və planlaşdırmaqda çətinlik;

- Hiperaktiv və ya hipoaktiv,

- Diqqət problemləri,

-Əl-göz koordinasiyasında və motor koordinasiyasında zəiflik,

-Görmə və eşitmə qavrayış problemləri,

- Məkan oriyentasiyası, istiqamət məlumatı, zaman məlumatı, məsafə və ölçmə məlumatlarında çətinlik, vaxtdan səmərəli istifadə edə bilməmə,

- Sağı soldan ayıra bilməmək,

- Keyfiyyətsiz iş vərdişləri,

- Məyusluğa qarşı aşağı dözümlülük,

-Dəyişikliklərə uyğunlaşmaqda çətinlik kimi.

Xüsusi Öyrənmə Çətinliyi; Oxuma pozğunluğu (disleksiya), yazılı ifadə pozğunluğu (disqrafiya) və riyaziyyat pozğunluğu (diskalkuliya) kimi alt tiplərə bölünür. Bu alt tiplər tək və ya bir neçəsi birlikdə görülə bilər. Bir neçə alt tip tez-tez birlikdə baş verir və Diqqət Çatışmazlığı və/və ya Hiperaktivlik Bozukluğu ilə müşayiət olunur. Bundan əlavə, emosional (özünü dərk etmənin aşağı olması, həmyaşıdlarla münasibətlərdə problemlər, narahatlıq və depressiya və s.) və davranış problemləri də müşahidə oluna bilər.

Bu diaqnoz mövcud təhsil sistemi və akademik müvəffəqiyyətlə bağlıdır. Bu səbəbdən bu istiqamətdə əlamətlər göstərən uşaqlara ibtidai məktəb dövründə diaqnoz qoyulur (prekursor simptomlar məktəbəqədər dövrdə görünə bilər) və tez-tez akademik uğursuzluq və ya məktəbə uyğunlaşma problemlərinə görə klinikalara müraciət edirlər.

Xüsusi Öyrənmə Çətinliyi əlamətləri olan hər uşaq eyni xüsusiyyətlərə malik deyil; Bu xüsusiyyətləri müəyyən etmək və diaqnoz qoymaq üçün ətraflı psixo-təhsil qiymətləndirməsi lazımdır.

Hər problemdə olduğu kimi Xüsusi Öyrənmə Çətinliyi da erkən diaqnoz və müalicə vacibdir. Qiymətləndirmə nəticələrindən əldə edilən tapıntılar Xüsusi Öyrənmə Çətinliyi istiqamətində dəstəkləyici tapıntılar ehtiva etdikdə; Xüsusi təhsil və psixo-pedaqoji yanaşmalara əsaslanan təhsil terapiyası da daxil olmaqla müalicə və müdaxilə proqramı həyata keçirilir. Tətbiq olunan müalicənin müddəti uşağın öyrənmə sürətindən və üslubundan asılı olaraq dəyişir.